Friday, October 30, 2009

Onkaplan'la Sanata Seviyesiz Bakış: Antichrist

Şimdi işin aslı, kaç gündür internette olsun, sözlükte olsun sürekli bunun başlığı gözüme çarpıyordu, antikrayst mantikrayst diye. Bu kadar muhabbeti dönünce ben de sandım ki Slayer yeni albüm filan çıkardı. Sonra dedim ki kendi kendime "ya zaten Slayer'ın anti-christ diye bi şarkısı vardı, yeni albümün de adı başka sanı başka bu nasıl iş?" filan diye söylenirken baktım ki meğerse filimmiş la.

Hayatta da izlemem lars von tiriyer filmi, isterse Kerry King'i başrol oynatsın. Bir seferinde bir filmine gittim, karılı kızlı entel ortamlarında bahsi geçince iki kelam ederiz, havamız olur diye; dalgaları aşmak mıydı neydi; o zulüm bana yeter bir ömür boyu (sirf ilk yarısını izledim ha, düşün).

Bir de gene bir kız arkadaş dogvil'i izletmişti zorla. Yerlere çizgi çekmişler tebeşirle güya oda olmuş, artık metafor mu oluyor, imgelem mi oluyor ne oluyorsa. Batsın öyle metafor. Değil mi Fazıl abi? (Fazıl abi programı sunduğumuz samsunsporlular çay ocağının sahibi. yalnız şu an iddaa kuponu doldurmakla meşgul olduğundan "hehe, tabi, öyledir" diye otomatik cevaplarla geçiştirdi sorumu. Alacağın olsun Fazıl abi...)

antikrayst dediğin böyle olur. lars ibnesi baksın da antikraystlık görsün biraz...

Yalnız internetten filmin afişine filan baktım da, skişli mikişli bir film galiba ha. Korsanını alıp ileri ala ala izleyebilirsiniz. Bu entellektüel milleti de bir değişik abi, vivid entertainment yapınca "kadının metalaştırılması" bilmem ne, lars von trier yapınca sanat...

Evet sanatseverler, bugünkü programımızda sanat sinemasının öncü isimlerinden lars von trier'in son filmi antichrist'ı inceledik, bir daha ki buluşmamıza dek sanatla kalın!

No comments:

 
Related Posts with Thumbnails