Monday, May 04, 2009

mahalle baskısı öyle olmaz böyle olur



geçmişi anmak, geçmişe öykünmek biliyorsunuz epey trend hareketlerden. işte seksenler partileri var, "seksenlerde çocuk olmak" var, sonra bunun doksanlar olanı var, yetmiyor, "seksenlerin sonu doksanların başı" var. muhtelif sitelerde olsun, ekşi sözlükte olsun görüyoruz okuyoruz bunları. "aa aynı ben ya" diyoruz, empati mempati sonra da basıyoruz şükelayı...

"doksanlar ne güzeldi, kemancı filan hey gidi". bu da misal doksanlar rakçısının metalcisinin geçmiş özlemi. niye, çünkü doksanlar metalcilik açısından haggaten de altın yıllardı, manitalar kum gibiydi o zamanlar ortamlarda. neyse.

başa dönersek: "... doksanlar ne güzeldi..." e güzeldi tabi de istanbul'dakine güzeldi. ankara'dakine güzeldi. peki anadolunun ücra kentlerindeki metalciler neler yaptı doksanlarda haberiniz var mı sizin? oğlum siz götü boklu acidçilerle itişip kakışırken (bkz: acidci metalci kavgası) biz varoşların müslümcüleriyle, jiletçileriyle çarpıştık. sen hiç giydiğin metallica tişörtü yüzünden sopa yedin mi abidin? öyle kurukafalı siyah tişörtü giymekle olmuyor oğlum bu iş, giydiğimiz formanın hakkını verdik biz, kan bulaştırdık üzerine....

tabi ekseriyetle kendi kanımız oldu bu, zira varoş gençleri çok bıçkındı, verdiler sopayı verdiler odunu. sınıfsal hınçlarını bizden çıkardı ipnenin evlatları; "durun gardaşlar etmen yoldaşlar, biz aynı sınıfın evlatlarıyız" diyemedik. ama hey! en azından denedik ha?

5 comments:

kerem said...

Olm, ben ayni gunde 3 farkli gruptan dayak yedigimi biliyorum. Kompile metalci camiayi puskurtmuslerdi. Mekan da sizin eve cok yakin, Adile Nasit Parki...

Restless Librarian said...

Galiba barış parasız kalan metal gruplarının düğünlerde kasap havası çalmaya başlamasıyla filizlendi.

onkaplan said...

doğrudur. sırtında elektroyla yolda kıstırdıklarında "vallaha ben düğünlerde çalıyorum abi" diye dayaktan yırtan nicelerini biliyorum...

n said...

Laneth takip eder miydin on kaplan? Dönemin anadolu kentlerinde ikametgah etmekte olan metalcileri sık sık sikayet ederlerdi, bizim oraya dagitimi yok, ya da gec geliyor diye. Internet öncesi gunler iste, hey gidi hey...

onkaplan said...

aynen oyle moruk! ,(bak hemen 90'lar tadi yakaladim)

laneth gelmezdi bizim oraya, rock kazani vardi ama bir tane bayiiye geliyodu, gidip ondan aliyoduk hep.. sonra da derste okurdum arka sirada, hey gidi...

 
Related Posts with Thumbnails